2009. szeptember 30., szerda

Káposztás bab

Vasárnap készítettem először káposztás babot, eddig mindig anyós főzte, de most el volt foglalva, én meg már nagyon régóta szerettem volna enni, úgyhogy belevágtam. Nem is olyan nehéz, mint hittem, ráadásul a visszajelzések alapján nagyon finom lett:).

1 kg savanyú káposzta
1/2 kg szárazbab
2 fej hagyma
egy szép darab füstölt csülök (fagyasztóból vettem ki, nem tudom mekkora volt)
1 szál füstölt kolbász (elhagyható)
só, bors, pirospaprika, csípős paprika, babérlevél

A hagymát megdinszteljük, majd megszórjuk pirospaprikával, borssal, rádobjuk a káposztát és kicsit megpirítjuk. Hozzáadjuk az áztatott babot, babérlevelet és felöntjük vízzel, majd beletesszük a csülköt. Kis lángon, fedő alatt pároljuk, szükség szerint pótoljuk a vizet. Amikor a csülök megfőtt, kivettem, ezt később külön eszi, aki szereti (én nem). Ha a bab megpuhult, ízesítjük, beletesszük a kolbászt, pár percig még főzzük, majd egy vékony rántást készítünk bele és kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése