2009. november 13., péntek

Gombás hús, ahogy Zsuzsától tanultam

Ezt rottyantottam ma hirtelen, és elfogult vagyok, de sztem naggggyon fincsi.

Főbb hozzávalók:

  • pulyka/csirkehús (nálunk pulykamell volt)
  • gomba
  • vöröshagyma
  • tej
  • liszt
  • vaj
  • tejszín
  • petrezselyemzöldje

A vöröshagymát apróra metélve (én reszelni szoktam) megpárolom egy pici olajon, majd rádobom az ízlés szerinti formára összemetélt húst, összeforgatom, kicsit pirítom, ráteszem a szeletelt gombát, sózom-borsozom és lefedem. Ha nem enged elég levet öntök alá egy pici vizet. Valamikor félúton (mikor már jutot időm megmosni és összemetélni) meghintem petrezselyemzöldjével és addig főzöm, míg a hús megpuhul. Akkor főzök egy besamel mártást (vajat olvasztok, lisztet szórok rá, kicsit sütöm, majd fölöntöm tejjel és összeforralom) és ezzel sűrítem az ételt, és hogy ha lúd -akarommondani pulyka- legyen kövér, még aláöntök egy doboz tejszínt is. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem emlékszem Zsuzsabarátnőm mondta-e a tejszínt, de tény, hogy az EL NEM RONTJA: ;o))) ) Fölhúzom a lángot a fazék alatt, megvárom míg újra elkezd forrani és már kész is, lehet tálalni, mondjuk egy kis rizzsel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése